Doklady (občanský průkaz nebo jiný doklad totožnosti, průkaz pojištěnce), lékařské doklady (doporučení k přijetí, výsledky vyšetření, průkaz diabetika, doklady ke kardiostimulátoru apod.), základní hygienické potřeby (toaletní papír, tekuté mýdlo, ručníky, žínka, šampon, prádlo, přezůvky, event. vhodnou obuv k rehabilitaci s pevnou patou), přezůvky, pyžamo, župan, léky, které užíváte v originálním balení (předávají se ošetřujícímu personálu, který vám je bude podávat). Komplenzační pomůcky (brýle, hůl, naslouchaldo, zubní protéza). Doporučujeme si nebrat větší finanční obnosy a cenné věci. Pacienty mladší 18 let musí doprovázet zákonný zástupce. Podrobnosti na webových stánkách v záložce „Hospitalizace“ nebo také u jednotlivých oddělení.
Je stanoven ošetřujícím lékařem dle zdravotního stavu pacienta. Respektujte vždy pohybová omezení dle instrukcí ošetřujícího a rehabilitačního personálu. Dodržujte režim příslušného oddělení dle domácího řádu, se kterým Vás při příjmu seznámí zdravotnický personál.
Před plánovaným i akutním chirurgickým výkonem je pacient vždy informován operatérem, je seznámen s druhem operačního výkonu, lékař odpoví a vysvětlí veškeré dotazy a nejasnosti a podepíše s pacientem "Infmormovaný souhlas" o konkrétním operačním výkonu.
Doporučujeme si s sebou nebrat vlastní jídlo. Klientům se strava podává třikrát až pětkrát denně ve speciálních podnosech (tabletech). Ležícím pacientům je strava podávána k lůžku, a pokud je to nezbytné, sestra nebo ošetřovatelka pacienta nakrmí. Strava v nemocnici je přizpůsobena vašemu zdravotnímu stavu a je součástí vaší léčby. Lze umožnit výjimky v případě zvláštních stravovacích návyků, ale vždy jen po domluvě s ošetřujícím lékařem a musí být v souladu s léčebným plánem (např. vegetariánská strava). Uvědomte si, že vlastní jídlo pro vás představuje riziko dietní chyby a také možné problémy s nevhodným uskladněním jídla.
Pokoje pacientů jsou vybaveny koupelnou pro vykonání osobní hygieny. U imobilních a částečně nesoběstačných pacientů pomáhá a provádí osobní hygienu zdravotnický personál - v koupelně či na lůžku pacienta. Vždy je respektováno soukromí a intimita pacienta.
Ano, na standardním oddělení. Z hygienických důvodů toto není umožněno na jednotce intenzivní péče a ARO (zajistí jednorázové potřeby).
Pacient může používat mobilní telefon na standardním oddělení. V nemocnici je wifi připojení zdarma. Omezení je na oddělení ARO a JIP, ve Spánkové laboratoři a při specializovaném vyšetření (např. ET, magnetická rezonance, SONO a další invazivní vyšetření. Pacient je předem poučen.
Ne, Váš stav si může vyžádat aktuální změny medikace. Pacientovi na oddělení léky vydává zdravotnický personál a pouze tyto léky budete užívat. K příjmu k hospitalizaci se vezměte léky, které pravidelně užíváte (v originálním balení), odevzdáte je ošetřujícímu personálu, který vám je bude podávat.
Návštěvní hodiny jsou na všech odděleních povoleny denně. Časy návštěv jsou s ohledem na fungování jednotlivých oddělení doporučené od 13 do 20 hodin, pokud neplatí zákaz návštěv z důvodu protiepidemiologických opatření. V případě potřeby je možné dohodnout se na jiném čase s ošetřujícím lékařem či vrchní sestrou. Rehabilitační lůžka doporučují návštěvu až od 15:30 hodin (po ukončení rehabilitačního plánu). Během návštěv prosíme respektujte soukromí ostatních pacientů a udržujte prostory pokojů v čistotě.
Pobyt v nemocnici pro dítě znamená značné psychické zatížení. Proto nabízíme možnost společné hospitalizace dítěte s rodičem nebo blízkým příbuzným (do 6 let věku dítěte hradí zdravotní pojišťovna, u dítěte staršího 6 let hradí pobyt doprovod podle platného ceníku nemocnice).
Svou pochvalu můžete zasílat k rukám ředitele nemocnice na adresu: Nemocnice Rudolfa a Stefanie Benešov, a.s., nemocnice Středočeského kraje, Máchova 400, 256 01 Benešov, nebo na e-mailovou adresu: pochvala@hospital-bn.cz
Kouření škodí vašemu zdraví. Platí striktní zákaz kouření v celé areálu nemocnice, včetně kavárny, která je její součástí. Je tolerováno na vyhrazených a řádně označených prostorách. V zájmu urychlení vašeho léčebného procesu prosíme, abyste respektovali tento zákaz. Rovněž je během hospitalizace ze stejných důvodů zakázáno pití alkoholických nápojů a užívání návykových látek.
Většina vnitřních prostor nemocnice je pokryta bezdrátovým připojením k internetu s neomezeným přístupem (NB_free).
Vozidla, která přivážejí nebo odvážejí imobilní pacienty, mohou vjet do areálu, po dobu prvních 30 minut je vjezd bezplatný. Po uplynutí této doby je účtována sazba 50 Kč za každou další započatou hodinu. Zdravotně postižení občané mají povolen vjezd bezplatně. Prosíme, vždy se hlaste na vrátnici.
Pokud pobyt pacienta trvá déle než jeden kalendářní měsíc, má zdravotnické zařízení na základě žádosti přebírat důchod za pacienta. Zdravotnické zařízení převezme důchod prostřednictvím Přijímací kanceláře, její pracovníci bezprostředně po obdržení důchodu ho odnesou na oddělení, kde je pacient hospitalizován. O předání se provede zápis. Poradit se můžete s našimi sociálními pracovnicemi.
Podle aktuální legislativy pacient hradí pouze regulační poplatek ve výši 90 Kč za ošetření v době pohotovosti, tj. ve všední den mimo řádné ordinační hodiny příslušných ambulancí (od 15:30 do 7:00), o víkendech a svátcích po celých 24 hod. Úhrada poplatku je povinná pro všechny pacienty (i mladší 18 let). Je-li pacient ošetřen v jednom zařízení na více ambulancích, poplatek hradí na první z nich. Pokud je pacient po vyšetření na pohotovosti (v tentýž den) přijat na lůžko k hospitalizaci, poplatek nehradí. Od úhrady regulačního poplatku jsou například osvobozeni občané prokazující se potvrzením o hmotné nouzi. Platí se hotově v automatu na poplatky před ošetřením.
V takovém případě se obraťte se svou stížností na nemocničního ombudsmana. Poskytuje pomoc pacientům, jejich příbuzným a blízkým, jakož i zaměstnancům nemocnice při řešení situací vzniklých v souvislosti s léčbou a pobytem v nemocnici. Prošetřuje oficiálně podané stížnosti a podněty týkající se kvality poskytované péče, provozně – organizačních problémů a neetického chování zaměstnanců. Kontaktovat ombudsmana je možné e-mailem, písemně na adresu nemocnice nebo telefonicky stiznost@hospital-bn.cz, tel. 725 531 491.
Potřebujete s něčím poradit?
Napište nebo zavolejte, budeme se vám věnovat.